tisdag 24 maj 2011

Nej, fort går det inte

Den stackars hjärtekatten har fått stå på tillväxt alldeles för länge. Det går trögt med virkandet. Nu har jag i alla fall kommit så långt som till tassarna:
Smått smått är det och jag får ont i tummen av någon anledning. Men jag kämpar på.
Mellan varven stickar jag ju förstås och det har blivit en del sockor som vanligt. Kring nyår bestämde jag mig, inspirerad av Yarn Harlot, för att sätta ihop min egen sockklubb för 2011. Jag samlade ihop 12 mönster jag ville sticka och valde 12 fina härvor ur mitt outtömliga garnförråd, matchade ihop dem lite slumpmässigt (fuskade lite grann när mönstret och garnet inte riktigt passade ihop) och stoppade dem i varsin blixtlåspåse i en låda i garnförrådet. Varje månad tar jag på måfå en ny påse. Det är jättekul, och billigt eftersom jag ju redan hade alla garner och mönster.
Här är aprilsockorna: Monkey, här stickade i Marilyn Blacks från ChiliGredelin. Garnet är ljuvligt, även om just den här färgen inte är så vårlig, och monkeysockarna är några av mina absoluta favoriter. De är lätta och roliga att sticka, det finns inga problem med mönstret alls i mitt tycke och de blir sköna och sitter bra.

Inga kommentarer: