söndag 2 augusti 2009

Diamond Lace Socks

Färdiga: ett par trevliga sockar till mig själv. Mönstret är Diamond Lace Socks och garnet är ett handfärgat sockgarn jag köpte på etsy för något år sedan. Jag har fått roa mig med vikt picotkant upptill, förstärkt häl med rutmönster istället för de vanligare ränderna, och ett lättmemorerat rombmönster som låter det vackra garnet komma till sin rätt utan att det bara ska vara slätstickning hela tiden. Garnet är mycket lättstickat och jag älskar hur färgerna varierar mellan lila, senapsgult och olika mer eller mindre rödbruna jordtoner. Lyckligtvis finns det som synes ganska mycket garn över.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Wow, vad kul att du är tillbaka. Har haft dig på min blogglista hela tiden och plötsligt dök ett inlägg upp.
Vackert garn!! Hoppas det inte dröjer ett år till innan nästa inlägg.

Kajan sa...

Hej Medea! Roligt att du läser min blogg. Jag tycker det ska bli kul att komma igång igen!